Роз'яснення щодо наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646"

Положення
про Раду профілактики правопорушень
Біликівської гімназії Миргородської міської ради

Мета і завдання Ради

1. Гуманізація і демократизація освітнього процесу, створення максимально сприятливих умов для співпраці педагогів, здобувачів освіти та їхніх батьків як головної умови запобігання і подолання відхилень у поведінці підлітків.

2. Формування і розвиток єдиного колективу із здоровим моральним кліматом.

3. Забезпечення координації діяльності усіх ланок, які забезпечують життєдіяльність колективу учасників освітнього процесу.

4. Підвищення ефективності виховної роботи із здобувачами освіти, розвиток учнівського колективу, громадської активності, самостійності, відповідальності підлітків за свої вчинки, профілактика негативних проявів серед молоді.

1. Загальні положення

1.1. Радапрофілактики правопорушень гімназії (далі – Рада) є постійно діючим органом, який утворюється з метою забезпеченняпрофілактикинегативних проявів поведінки неповнолітніх, упередження проявів правопорушень та

злочинності в учнівському середовищі.

1.2. Радау своїй роботі керуєтьсяКонституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншиминормативними документами, які врегульовуютьвідносиниучасників освітнього процесу закладу.

1.3.Рада працює на принципахоб’єктивності, законності, справедливості, колегіальності,добровільностіта неупередженості.Рішення Ради носять рекомендаційний характер.

1.4.Рада є першим ступенем місцевого рівня для проведення профілактичної роботи із здобувачами освіти для попередження злочинності та правопорушень.

2. Організація роботи Ради

Рада профілактики правопорушень серед неповнолітніх складається із 3-4х.

осіб. Періодичність її засідань визначається загальним станом профілактичної роботи у гімназії, моральним кліматом та необхідністю проведень засідань, але не менше одного разу на місяць. Рада не підпорядковується комісіям у справах неповнолітніх, але співпрацює з нею та іншими правоохоронними і громадськими організаціями в тісному взаємозв’язку.

3.Основнізавдання Ради

3.1.Профілактика правопорушень середучнівської молоді.

3.2.Оперативний розгляд правопорушень, скоєнихздобувачами освіти закладу.
3.3.Розробка рекомендацій для здобувачів освіти, батьків, педагогічних працівників щодо підвищення ефективності правової поведінки тапрофілактичноїроботи.
3.4.Оперативне інформування відділу ювенальної превенції та Служби

усправахдітей про окремі серйозні випадки правопорушень, які порушують права учасників освітнього процесу.

4. Функції Ради профілактики

Рада є суто профілактичним органом, що й визначає її основне завдання. Вона виконує такі функції:

- діагностична функція реалізується через систему заходів, спрямованих на виявлення характеру і рівнів відхилень у поведінці здобувачів освіти, з’ясування реального стану освітнього процесу;

- координуюча функція зумовлює ефективність взаємозв’язків між ланками Ради, а також суб’єктами зовнішнього впливу на характер поведінки підлітків (школа, сім’я, однолітки, заклади культури);

- творча функція надає Раді право добору доцільних психолого-педагогічних, соціальних, організаційних впливів на учасників освітнього процесу із врахуванням конкретних умов і особливостей;

- проективну функцію Рада виконує, розробляючи нові ефективні форми і методи реагування на очікувану і реальну ситуацію із відхиленнями у поведінці

чи із порушеннями морально-правових норм;

- просвітницька функція реалізується за рахунок створення певної системи поширення знань із права, психології, медицини, які сприятимуть ефективному вирішенню завдань профілактики правопорушень;

- прогнозуюча функція полягає у прогнозуванні результатів впливу педагогічних заходів на здобувачів освіти, які мають відхилення у поведінці, на профілактику порушень морально-правових норм.

У діяльності Ради використовуються різноманітні форми колективної, групової, індивідуальної роботи, звернення за допомогою до батьків, правоохоронних органів, медичних закладів, соціологічних служб та інших суб’єктів діяльності з молоддю.

5. Порядок формування складу та роботи Ради

5.1. Головою Ради обирається директор або його заступник з виховної роботи. Голова Ради організовує її роботу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на Раду завдань. У разі відсутності голови його обов’язки виконує заступник голови.

5.2. Із числа працівників гімназії до складу Ради входять заступник директора з НВР, педагог-організатор, класні керівники. Із числа батьківської громадськості доцільно включити до складу Ради юристів-працівників правоохоронних органів, лікарів. До складу Ради можуть входити представники учнівського самоврядування.

5.3. Персональний склад Ради затверджується наказом директора закладу освіти, який видається щорічно до початку навчального року.

5.4. Періодичність засідань визначається в залежності від загального стану

профілактичної роботи у закладі, обстановки у населеному пункті, необхідності у рішучих заходах. Формою роботи Ради є засідання безпосередньо в закладі

освіти, які проводяться у разі потреби, але не рідше 1 разу на місяць. Засідання координаційної Ради є правомочним, якщо в ньому бере участь не менше половини її членів.

5.5. Рішення Ради оформлюється протоколом, який підписується головою Ради (за відсутності голови – його заступником). Протоколи засідань Ради веде секретар.

5.6. На засідання Ради обов’язково запрошуються класний керівник, учень, який скоїв правопорушення, батьки, або особи які їх замінюють.

6. Права Ради

Рада має право:

6.1. Залучати спеціалістів і представників правоохоронних структур для розгляду питань, що належать до її повноважень.

6.2. Отримувати в установленому порядку від правоохоронних структур інформацію, документи і матеріали, які необхідні для виконання покладених на Раду завдань.

7. Критерії постановки здобувача освіти на внутрішній облік закладу.

7.1.На внутрішній облік закладу здобувач освіти може бути поставлений:

За порушення Статуту закладу освіти, що виразилися:

- у систематичних пропусках навчальних занять без поважних причин і як наслідок цього – неуспішності;

- агресивній поведінці у закладі (бійки, жорстоке поводження із здобувачами освіти, приниження людської гідності);

- уживання ненормативної лексики;

- паління на території закладу освіти;

- вживання спиртних напоїв, психотропних та наркотичних речовин, появі у громадських місцях у нетверезому стані;

- схильність до бродяжництва, жебракування, крадіжок особистого та громадського майна;

- псування державного майна.

Здобувачі освіти, що перебувають у соціально небезпечному оточенні (родина, двір, суспільні установи).

7.2. На внутрішній облік ставляться діти, які проживають у родинах, що не займаються або не в повній мірі займаються вихованням дітей; родини, що перебувають у соціально небезпечному становищі.

7.3. Рекомендації для постановки на облік здобувача освіти, а також її причини дає, насамперед, класний керівник, а також вчителі, що працюють у даному класі, адміністрація гімназії.

8. Заключні положення.

8.1. У разі незгоди із рішенням Ради батьки можуть звернутися до директора закладу освіти.

8.2.Зміни до Положення про Раду можуть вноситися з метою удосконалення її роботи за пропозиціями педагогічних працівників закладу освіти.

8.3. Контроль за виконанням рішень Ради здійснюють працівники закладу освіти, які відповідають за організацію виховної роботи серед учнівської молоді.

8.4. Рада розглядає на своїх засіданнях стан виконання прийнятих нею рішень.


Єдині критерії постановки на внутрішній облік закладу (посилене психолого-педагогічне супроводження) дітей загальноосвітніх навчальних закладів

1. Невідвідування або систематичні пропуски навчальних занять без поважних причин.

2. Неодноразове порушення Статуту школи (систематичне невиконання домашніх завдань, порушення дисципліни на уроках тощо).

3. Жорстока поведінка, рукоприкладство по відношенню до інших неповнолітніх, у тому числі бійки, що призвели до тілесних ушкоджень.

4. Приниження учнів іншої національності, віросповідання, расової приналежності (порушення Конвенції ООН про права дитини).

5. Крадіжки.

6. Купівля та вживання тютюну, алкогольних інших психотропних речовин.

7. Вчинення злочину, яке несе за собою притягнення неповнолітнього до відповідальності.

При цьому необхідна наявність таких матеріалів:

- заяви класного керівника, вихователя або соціального педагога;

- характеристик на неповнолітнього, підготовлених класним керівником, вихователем, психологом, соціальним педагогом школи;

- акта обстеження умов проживання неповнолітнього, складеного класним керівником;

- довідок класного керівника, вихователя, психолога, соціального педагога про профілактичну роботу з неповнолітнім з відповідними датами, бесідами, протоколи зустрічей з батьками або особами, що їх замінюють;

- виписки оцінок за останній семестр (у разі постановки на внутрішній облік закладу з приводу ухилення від навчальних занять);

- доповідних учителів-предметників з приводу неуспішності засвоєння знань відвідування та поведінки на уроках;

- інших матеріалів, які підтверджують необхідність постановки внутрішній облік закладу неповнолітнього.

Рішення про постановку на внутрішньо шкільний облік фіксується у протоколі засідання Штабу із зазначенням переліку заходів з проведення профілактичної роботи відповідним визначенням термінів та відповідальних.

У випадку прийняття рішення про постановку учня на внутрішній облік закладу у протоколі зазначаються:

- терміни розробки індивідуальних планів роботи з учнем класного керівника, психолога, соціального педагога;

- залучення спеціалістів медичних робітників, соціальних робітників, психологів, представників служби у справах дітей, кримінальної міліції) для проведення консультацій з неповнолітніми, й батьками або особами, що їх замінюють;

- форми, періодичності термінів контролю за поведінкою підлітка, відвідування занять, засвоєння освітніх програм;

- виявлення здібностей дитини та залучення до роботи різних гуртків та секцій.

Підставою для зняття з внутрішнього обліку закладу учня може бути:

- покращення ситуації, яка була причиною постановки на внутрішньо-шкільний облік;

- ліквідація неуспішності;

- відсутність пропусків навчальних занять;

- закінчення загальноосвітнього навчального закладу;

- зміна місця навчального закладу.

Рішення про зняття з внутрішньо шкільного обліку приймається Штабом попередження правопорушень на підставі спільного клопотання заступника директора з виховної роботи, соціального педагога, психолога, класного керівника, вихователя.

Слід пам’ятати, що про постановку та зняття з обліку необхідно обов’язково письмово повідомлять батьків дитини.


Службове розслідування

/Files/images/булінг3_7.JPG

/Files/images/булінг2_1.JPG

/Files/images/булінг2_2.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 160

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.